– Dziś mamy kolejne ważne wydarzenie związane z programem Prawa i Sprawiedliwości: budujemy zachodnią obwodnicę Przemyśla. Naszym celem jest nie tylko zmniejszenie ruchu samochodów, ograniczenie smogu, poprawa bezpieczeństwa, ale i zwiększenie turystycznej dostępności Podkarpacia, Bieszczadów – powiedział podczas konferencji prasowej Marek Kuchciński.
Podpisanie przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka inwestycji „Budowa obwodnicy Przemyśla w ciągu drogi krajowej nr 28/77” jest konsekwencją zapowiedzi premiera Mateusza Morawieckiego z 8 października 2019 r. w Przemyślu oraz starań marszałka Sejmu VIII kadencji, by Przemyśl znalazł się w rządowym programie „100 obwodnic”. W piśmie z 4 listopada, skierowanym do ministra infrastruktury, podkreślał m.in., że układ komunikacyjny miasta i jego najbliższych okolic nie jest dostosowany do stale zwiększającego się ruchu samochodowego, przez co doprowadza w godzinach porannych i popołudniowych do zakorkowania głównych ciągów komunikacyjnych. Według Marka Kuchcińskiego jest to uciążliwe zarówno dla mieszkańców miasta, jak i gmin ościennych.
– Rozwiązaniem przedmiotowego problemu jest właśnie „Zachodnia obwodnica Przemyśla”: droga obwodowa przebiegająca przez teren gminy: Orły, Żurawica, Przemyśl i Krasiczyn. Marszałek podkreślił także, że uwzględnienie niniejszej prośby umożliwi ominięcie Przemyśla i skrócenie czasu przejazdu dla ruchu tranzytowego w kierunku Krosna, Bieszczadów, Arłamowa, Kalwarii Pacławskiej i planowanego przejścia granicznego z Ukrainą w Malhowicach – pisał marszałek.
Z podobną propozycją zwrócili się do ministra Adamczyka także przedstawiciele samorządów powiatu przemyskiego
Jedna z najbardziej oczekiwanych dróg w województwie podkarpackim ma ruszyć do 2028 r. W ramach programu „100 obwodnic” nowe drogi powstaną również w Brzostku i Kołaczycach, Jaśle, Kolbuszowej, Miejscu Piastowym, Nowej Dębie, Pilźnie i Sanoku.